We zijn er! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Marieke - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Marieke - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Juni 2007 | Madagascar, Antananarivo

Eerst ff dit, super leuk dat iedereen mij reacties stuurt, heb ik toch nog n beetje t gevoel dat ik er bij hoor. :)

Na n lange vliegreis zijn we gisteren rond 5u lokale tijd aangekomen. Werden opgehaald door wel 8 familieleden van Pat. Super leuk. Allemaal hele fijne en aardige mensen. We logeren nu bij z'n oma, waar nog meer familie in huis woont. Tis n mooi huis, met veel kamers en trappen. Ziet er echt heel gaaf uit. T bed is goed, de douche is koud, maar das n detail; :)

De stad is super druk, overal zie je mensen op straat. Ik ben zowat de enige blanke, soms staan er n stel kindjes (zo schattig) naar mij te wijzen met open mond. Er lopen hier veel arme mensen rond, maar je ziet ook heel veel auto's. Er zijn geen verkeersregels. Geen strepen en geen stoplichten. Af en toe staat er n politiemannetje t verkeer te regelen. Tenminste hij doet n poging tot.

Overal op straat kan je dingen kopen. Telefoons, fruit, wattenstokjes en uiteraard zonnebrillen. En tis hier niet duur, das dus ook wel lekker voor ons. Maar als je bedenkt dat t minimum salaris hier 25 euro per maand is, is dat ook niet gek. En voor die mensen hier is t leven dus wel duur.

Waar ik aan moet wennen is dat t hier winter is, dus om 18u donker. Das wel raar als t in NL dan nog heel lang licht is op dit moment.

Kwam gister trouwens iemand met n Unoxmuts tegen, echt grappig. Tis hier voor mij niet echt koud, 's morgens n beetje, maar loop nu op m'n slippers.

Nou dit was t weer ff, ik hoop snel meer nieuws, als ik weer ergens op internet kan.

Oh voor mensen die mij willen smsen, niet op mijn nr, Telfort werkt hier niet. Dus doe maar op Pat z'n NL-nummer.

Ik kijk uit naar jullie reacties en nieuws.

Veloma! (das dag in Malagasy)

  • 15 Juni 2007 - 15:19

    Dewi:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Maak je ook foto's van daar wat we kunnen bekijken?? Ben erg benieuwd.

    xxx Dewi

  • 15 Juni 2007 - 15:25

    Jose Van Hoof:

    he`fijn dat je er bent klinkt goed winter van 18 graden ik begin nu aan mijn weekend groetjes jose

  • 15 Juni 2007 - 17:15

    Suzanne:

    ha die marieke
    dus het grote avontuur is nu echt begonnen, ik ben erg benieuwd naar je verdere avonturen.
    groetjes Suzanne

    ps. als je het echt wilt weten het is hier aan het regenen en onweren
    fijn hé

  • 15 Juni 2007 - 18:26

    Helga:

    Hey Marieke

    Super gaaf die verhalen, leuk dat je ons zo up to date houdt, normaal hebben we weinig contact en nu............hahaha super leuk geniet ervan, ik heb gisteren te horen gekregen dat ik in oktober mee naar China mag.......gaaaaafff he
    kus ook voor Pat en geniet

    Helga en de rest van de family

  • 15 Juni 2007 - 19:05

    Max:

    Hoi Marieke,
    Leuk om zo weer eens contact met je te hebben. Ik wist niets van je reisplannen en nog minder van Pat. Sinds jouw aloa Vera promotiedag in Den Bosch heb ik je niet meer gezien. Madagascar lijkt me een prachtig eiland, maak maar een paar mooie foto's voor mij.

    Wil je de volgende keer een fotootje van jullie twee op deze site zetten.
    Een beetje nieuwsgierig ben ik wel!

    Groeten Max

  • 15 Juni 2007 - 21:59

    Guido:

    Leuk dat de eerste indrukken zo goed meevallen - het zal wel een hele ervaring zijn, zo'n eerste keer op het Afrikaanse continent :-)

    Wat het daglicht betreft : maak je maar niet teveel illusies... Je zit dicht bij de evenaar, dus de dag en nacht duren ongeveer het hele jaar even lang (nou ja, kan een goed uur schelen...)

    Wij gaan nu lekker van 't weekend genieten - tot volgende zitting....

  • 16 Juni 2007 - 21:03

    Cliff:

    Hey Marie,

    Zo te zien zijn de eerst indrukken al positief. Veel plezier daar en ik hoop snel wat sfeerfoto's van daar te zien...

  • 16 Juni 2007 - 22:43

    Stefanie:

    Heej Marieks!
    Heel fijn te horen dat alles goed is, jullie veilig zijn aangekomen en jullie het zo naar je zin hebben.Zal voor Patrick ook wel heel bijzonder zijn om daar weer te zijn, samen met jou. Erg fijn dat jullie ons zo op de hoogte houden....en wij jullie van alle gebeurtenissen van hier op de hoogte kunnen houden. Ben je er toch nog een beetje bij. Net naar Guus geweest in het PSV stadion. Was weer SUPER!!!!!! Longen uit m'n lijf gezongen. Zit van top tot teen onder het bier. Dus je raad al met wat voor kapsel ik daar rond liep. In de pauze kwamen Acda en de Munnik dus mijn avond kon niet meer stuk. Nu gauw m'n bedje in want vanmorgen was het weer erg vroeg. Nog heel heel heel veel plezier daar! Heel veel liefs en knuffels......ook van je neefje natuurlijk

    Oja, en met je petekind is het weer redelijk. Deze week toch nog maar even naar de dierenarts.....is toch nog niet helmaal zoals het moet zijn. Maar dat hoor je nog.

  • 17 Juni 2007 - 11:21

    Vincent:

    Hey daar, ben vandaag pas de eerste keer ingelogd op jullie site. Wel leuk, zo kun je tenminste nog een beetje contact houden he?. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Heb je nu ook een beetje een vakantie gevoel? Ik zou het wel leuk vinden als je af en toe een paar foto's op je site zou plaatsen. Maar goed, misschien gaat dat niet zo makkelijk daar? Ach ik zie het wel.

    Met mij alles goed. Hoef nog maar anderhalve week te werken en dan heb ik ook vakantie. Gelukkig, ben er aan toe.

    Ik zie je berichten wel tegemoet komen en doe de groetjes aan Pat.

    Veloma!

    Vincent.

  • 17 Juni 2007 - 12:09

    Caro:

    Heb net als vincent vandaag voor het eerst ingelogd op jullie site. Ben blij te horen dat alles oke is!!! mis je wel en onze lange telefoongesprekken!!! Leuk op deze manier een beetje up to date gehouden worden.Hier ook alles goed Vakantie gepland en huisje geboekt in italie met prive zwembad!!!Heb net 2 dagen training van het werk achter de rug was erg leuk maar ook super pittig!!! Heb de komende 2 weken retedruk met werken daarna wordt het pas weer wat rustiger. Dan nog 2 weken werken en heb ik vakantie. Yes ben er echt aan toe!! Doe je groetjes aan pat van diem muts (je weet wel Mooi Uiterlijk Toch Slim)

    Heb trouwens pat zijn nr niet!!!

    kus en heel veel knuffels enne veloma
    Caro

  • 18 Juni 2007 - 09:19

    Linda:

    He Vrouwke!!

    Wat gaaf dat jullie daar nu zijn!! Geniet ervan, leuk je verhalen te lezen.

    Liefs Linda

  • 18 Juni 2007 - 18:07

    Debbie:

    Hey Nichie,

    Ik had gehoord dat jullie naar madagascar gingen maar wist niet dat het al zo snel was. SUPER, ook leuk dat we mee kunnen genieten van jullie avonturen. Heel heel veel plezier!!!!

  • 20 Juni 2007 - 20:13

    Jean-Marc (Pat'Bro):

    Hey !!!

    How ya doing ?

    I'm just holla !! I saw your website on my computer, and I thought about ya !!

    hi !!!

    JM, say holla to my family !!!

  • 21 Juni 2007 - 10:40

    Elles Honing:

    Hai Marieke,

    Klinkt goed allemaal!~Spannend hoor! Ik stuur nu pas een berichtje want ik had tijdelijk even geen internet, had een storing in mijn modem.

    Ga er lekker van genieten daar, en ik volg je verhalen hier thuis graag op de computer. Heel veel groetjes, Elles

  • 21 Juni 2007 - 16:55

    Odiel:

    hee das fijn te horen dat t allemaal goed is gegaan, kun je wel wennen aan die vele familieleden om je heen ? heb je wel genoeg privecy als je dat wilt
    Met mij is t nog herstellende, nog veel moe en last van mijn buik, lijkt wel of ik 4 mnd zwanger ben, dus nog erg opgezet.
    We hebben nu ook de sleutel al van t nieuwe huis en afgelopen maandag hebben vrienden van ons al de helft overgehuisd lief he !!! Ik mag nx doen das wel klote om er zo bij te staan kijken, maar ja tis niet anders
    Have fun daar wacht je volgende mail weer af. bye groetjes van Odiel

  • 21 Juni 2007 - 17:19

    Jet:

    Hi Marieke,

    Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen. 't zal wel helemaal een andere wereld zijn daar maar je went er vast snel genoeg aan! Inderdaad raar dat 't al zo vroeg donker is... toen ik daar was, vond ik de stand van de maan zo raar... heb je dat al gezien... en dat het water andersom het putje inloopt.. tenminste als je al onder de evenaar zit! Wij zijn vannacht teruggekomen van vakantie en het was heel leuk. we hebben 2 dagen een auto gehuurd en veel van het eiland gezien... gelukkig is het heel mooi als je het toeristengedeelte verlaat! Helaas niet zo'n goed nieuws toen we thuiskwamen....ingebroken bij mijn ouders toen ze thuis waren!!! Er is niet veel weg en iedereen is ongedeerd gelukkig! tja.. hier regent het.... jij puft 't vast uit van de hitte als je dit leest! ben benieuwd naar alle mooie dingen die je gaat zien en meemaken daar... veel groetjes aan patrick en pas heel goed op jezelf!!! kus en knuffel en groetjes van jet en dave

  • 22 Juni 2007 - 18:57

    Birgit:

    Hey Marieke,
    wat gaaf om jou berichten te lezen - ik ben heel blij voor je dat het zo goed gat met je want dat is toch altijd afwachten als je zo'n groot stap neemt.
    ben wel bijna een beetje jalours, is toch anders als dit standard leventje in NL...en het weer valt hier momenteel ook weer tegen!!!
    geniet er lekker van, een paar fotos zouden wel leuk zijn ;-)
    gr.
    Birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Madagascar, Antananarivo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Terug in Europa

04 September 2007

Super, mega, fantastische verjaardag!!!!!!!

30 Augustus 2007

Terug in Tana

13 Augustus 2007

Malaria-vrij!!!!!!

09 Augustus 2007

Malaria
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 12561

Voorgaande reizen:

13 Juni 2007 - 11 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: