Super, mega, fantastische verjaardag!!!!!!! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Marieke - WaarBenJij.nu Super, mega, fantastische verjaardag!!!!!!! - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Marieke - WaarBenJij.nu

Super, mega, fantastische verjaardag!!!!!!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 September 2007 | Madagascar, Antananarivo

Hallo lieve allemaal,

Als eerst wil ik ff iedereen bedanken die mij via hyves, mail, hallmark, sms, deze site en uiteraard telefonisch gefeliciteerd heeft. :D :D :D :D Dat heeft me heel erg blij gemaakt!

Oh de voor de mensen die mij hebben proberen te bellen op ons NL-nr, das dus Pat z'n nr in NL. Dit lukt niet. Ik krijg steeds smsjes dat m'n credit niet hoog genoeg is. Dus als je me wil spreken ff op m'n nr in Madagascar bellen. Telfort heeft hier geen bereik dus als je me gesmst of gebeld hebt op mijn NL-nr dan heb ik dat niet ontvangen. Toch bedankt! Hihi!

En dan mijn verjaardag was echt super. Als eerste belden pap en mam ergens midden in de nacht. :) Ze beseften te laat dat t hier eerder 00u was en belden dus ergens tegen 1u. Was echt heel fijn om jullie stemmen te horen. En toen belden de pap en mam van Pat om 6u, want dan worden die wakker. Ook super gaaf dus! Wij hebben nog ff geslapen maar daarna moesten we eruit, want Pat had n verrassing voor mij. We gingen samen naar reservaat waar ze Lemuriëns hebben. De aapjes die hier leven. Gaaf, cool, super! :D :D :D :D Want die aapjes die kon je voeren, aaien en ze kwamen op onze schouders zitten. Echt zo cool!

Eerst 2,5u gereden, daarna lekker gelunched. Eend met sinaasappelsaus en gebakken aardappeltjes. Heerlijk! Toen op naar de Lemuriëns. We wisten eigenlijk niet precies hoe t werkte daar dus waren ze blij verrast dat je ze kon aanraken. :) :) :)

T was n eiland met 3 soorten Lemuriëns. Hier in Madagascar leven wel 44 verschillende soorten. En in het oosten waar wij waren 12 verschillende soorten. De aapjes op dit eiland zijn huisdieren geweest. De meeste kwamen in zeer slechte toestand daar wonen. Nu zijn ze allemaal gezond en planten zich voort. Met n kano gingen we naar de overkant samen met onze gids. Daar zaten al 3 aapjes op ons te wachten. Ze kwamen bij ons, op ons zitten, bananen eten en wij hebben super veel foto's gemaakt. Helaas heb ik de mogelijkheid niet om ze op de site te zetten. Dit doe ik volgende week wel als we alweer in Parijs zijn. Daarna n andere groep van 3, dezelfde als de 1e soort. Die kwamen uit de bomen gesprongen. Helemaal cool. :) Toen n andere soort, bruin. Hiervan hadden ze er wel 15. 1tje kwam maar naar beneden om bananen te eten. Weer n hoop foto's gemaakt en toen op zoek naar de 3e soort. Deze was maar alleen. Gelukkig hebben we m gevonden want t was echt n hele mooie grote gele aap. Deze kwam niet op je zitten maar terwijl we foto's aan t maken waren en bananen aan t voeren kwamen er n paar bruine ook eten. Ik had er zelfs 2 op me zitten. Super!!! :D Ik was daar uiteraard niet weg te krijgen. Verder is het hier toegestaan om deze beesten als huisdier te hebben. Dus.......... Weet alleen niet hoe dat zal gaan met Jip, Smokey en Tommy. Hihi! Misschien worden ze wel de beste vriendjes. Gaat die aap paardje rijden op onze Jip. Goed ik sla nu n beetje door! :) :) :)

Daarna naar n ander reservaat in de buurt. Met krokodillen. Wel 42 stuks. Weer super veel foto's gemaakt! Verder hadden ze daar ook de Fuza (ik weet niet hoe je t schrijft) maar dat zijn die beesten in de film Madagascar, de slechterikken zal ik maar zeggen. Wilde katten. Katten, Marieke weer gelukkig! :D t Waren n mannetje en n vrouwtje. Ze hadden ook 2 kindjes maar die waren bij ze weggehaald omdat die vader ze anders opeet. Erg gezellige beesten dus! Toen door naar de schildpadden. Ik mocht er 1tje vasthouden voor de foto. Zwaar! En t toestel werkte niet. Nu is ons schermpje kapot, erg handig, die dingen kunnen er niet tegen als je ze laat vallen. Dus we konden niet zien dat we inmiddels al heel t geheugenkaartje vol hadden geschoten. T rolletje was dus vol, voor de ouderen onder jullie. ;) Geen foto met schildpad dus. Moeten we n keertje terug. Maar dat vind ik helemaal niet erg! :) Toen nog wat vogels gezien en in n klein museumpje wat dingen gezien over de natuur en dieren in het oosten van dit geweldige eiland!

Daarna naar huis, hier waren we rond 20u. De familie van Pat die daar ook wonen kwamen allemaal naar onze kamer om mij te feliciteren. Ik kreeg cadeautjes en we hebben de foto's bekeken. Pat en ik gingen daarna samen lekker Japans eten. Sushi, maki's (neej niet de aapjes) en yakitori. Met n lekkere cocktail erbij. Mojito!

Na t eten naar huis en naar bed. En door de erg sterke Mojito en de lange vermoeiende dag viel ik erg gelukkig en tevreden in slaap! :) :) :)

T was echt n super dag. Vandaag gaan we nog ff n taart kopen om met de familie op te eten, want daar hadden we gister geen tijd voor.

Dat was m'n verjaardagsverslag! Volgende week vliegen we alweer naar Europa. Woensdagochtend komen we heel vroeg aan in Parijs waar we ongeveer n weekje blijven. Onwerkelijk dat die 3 maanden alweer bijna om zijn. En wat n geweldige 3 maanden waren t. Ik ben zooooooo blij dat ik deze stap genomen heb! :D :D :D

Tot snel!!!!

XX

  • 04 September 2007 - 09:59

    Inge:

    Hallo Eindhoven de gekste,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een unieke verjaardag heb jij gehad. Echt leuk om te lezen. Hoop je snel weer te zien!

    Knuf Inge

  • 04 September 2007 - 10:31

    Linda Van Riet:

    Hé Marieke, ik was je verjaardag niet vergeten hoor, heb er alleen een beetje later aan gedacht, hahaha, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En je hebt daar een fantastische verjaardag gehad zeg, super.
    groetjes Linda

  • 04 September 2007 - 11:13

    Papa En Mama:

    Dit is dus een verjaardag om nooit te vergeten. Leuk verslag, jammer van de foto's maar er zijn er nog genoeg om ons je dag te laten zien. We zijn benieuwd.
    Marieke en Patrick, snel tot ziens.
    Groetjes en een kus.

  • 04 September 2007 - 12:17

    Zusje:

    Ik ben dus een van die mensen die gebeld en gesmst heeft op Pat's NL-nr... Maar ook op jouw tel. kreeg ik geen gehoor. Dit is de eerte keer in 23 jaar dat ik, jouw bloedeigen zusje je niet gefeliciteerd heb op je verjaardag! Dusss...maar wel gemaild!

    En ehhh, die drie maanden vliegen inderdaad voorbij... Je komt al bijna terug en ik heb je helemaal niet gemist! :-)

  • 04 September 2007 - 12:20

    Zusje:

    Zus, ik ga je nu nog even mailen over iedereen die je gesmst heeft op je telefoon die bij mij ligt.

    Dus mensen... Ik geef het allemaal door! Ook bedankt voor de felicitaties aan mij!

  • 04 September 2007 - 22:05

    Johan:

    Haaa Marieke !
    Hartelijk gefeliciteerd nog met je verjaardag ! xxx
    Nou zo te lezen heb je daar echt wel een toffe tijd gehad.
    Groeten aan Patrick enneh geniet er nog van war !

    Groeten,
    Johan

  • 05 September 2007 - 09:43

    Teun Van Der Steeen:

    Hoi Marieke,

    nog gefeliciteerd mat je verjaardag, heel veel knuffels en plezier.

    groet liefs en een x teun

  • 07 September 2007 - 09:00

    Teun:

    hoi hoi,

    marieke en Pat,
    allemaal leuk om te horen, geniet nog maar snel van de laatste week daar en natuurlijk ook van de week in parijs, tot snel
    veel liefs aan jullie

    x teun

  • 07 September 2007 - 19:50

    Femke:

    laatste nieuwe roddel van habufa : de relatie tussen Ludo en Femke is gedaan. Niet mijn keus maar als t niet wederzijds is....helaas, dan moet ik me daar bij neemleggen.
    x F

  • 11 September 2007 - 15:09

    Vera:

    hee liefe marieke!!!!

    beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd!!!

    dOeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Madagascar, Antananarivo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Terug in Europa

04 September 2007

Super, mega, fantastische verjaardag!!!!!!!

30 Augustus 2007

Terug in Tana

13 Augustus 2007

Malaria-vrij!!!!!!

09 Augustus 2007

Malaria
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 12559

Voorgaande reizen:

13 Juni 2007 - 11 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: