Union des Comores - Reisverslag uit Moroni, Comoros van Marieke - WaarBenJij.nu Union des Comores - Reisverslag uit Moroni, Comoros van Marieke - WaarBenJij.nu

Union des Comores

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Juni 2007 | Comoros, Moroni

Verblijf alweer meer dan een week in Afrika. Wat n geweldige tijd heb ik hier tot nu toe. We zijn gisteren aangekomen op Comoros, waar de ouders van Pat wonen. En ook hier is t weer fantastisch. Eerst nog ff n kleine samenvatting van m'n tijd op Madagascar.

We hebben dus alle dagen bij de oma van Pat gelogeerd. Ik had verwacht dat ik best wel wat moeite zou hebben met het leven met zoveel mensen in één woning. Maar dat is me super meegevallen. Tis zelfs gezellig en als ik ff tijd voor mezelf wil trek ik me gewoon terug op onze slaapkamer. Zaterdagavond na t eten ging de muziek aan bij n tante van Pat en daar hebben we in de kleine huiskamer met z'n alle staan dansen. Super leuk!

Zondag was t vaderdag, iedereen kwam bij oma langs en je wenst alle vaders n fijne vaderdag. Natuurlijk hebben Pat en ik ff onze eigen vaders gebeld. We hebben gezellig met z'n allen gegeten. Helaas was ik tijdens t eten vergeten dat ik geen ijsklontjes in m'n drinken moet doen. Dus 's avonds was ik aan de diarree. Gelukkig was dat na 24u niet eten, veel drinken en uitrusten ook weer over. En je wordt er sterk van. Verder verdraag ik alles prima hier, t eten(elke dag rijst) en de warmte. Eigenlijk is t hier super!.

Heb zelfs al Nederlanders ontmoet die hier wonen sinds 4 jaar. Zij vertelde mij dat op de Nederlandse ambassade met Koninginnedag en Sinterklaas iets georganiseerd wordt en alle Nederlanders die op Madagascar wonen bij elkaar komen. En ze heeft ons uitgenodigd om bij haar thuis langs te komen als we weer terug zijn op Madagascar. Ik mocht haar altijd bellen als ik vragen had. Helemaal geweldig dus!

Na maandag en dinsdag nog van alles geregeld te hebben (weer die ellende met de kilo's bagage dit keer 20kg de man) zijn we woensdagochtend vroeg (3u) op gestaan om naar Comores te gaan. Vlucht verliep goed, in n klein vliegtuigje van zo'n 40 passagiers. Eerst naar Majanga, dit ligt aan zee, en daar alle bagage uit t vliegtuig, door de douane en weer in t zelfde vliegtuig stappen om naar Comores te vliegen. Waarom makkelijk als t ook moeilijk kan? :)

Op Comores aangekomen wachtte ons een warm welkom in de VIP-room (!) van t vliegveld door de ouders van Pat. En toen zijn we naar huis gereden. Zo'n 20km van t vliegveld. En weer keek in m'n ogen uit. We zitten op een vulkanisch eiland en soms zie je nog een brede lavastroom tot in de zee. Het water is geweldig blauw en de kust is prachtig. Het rijden hier is een hele uitdaging. Ze hebben geasfalteerde wegen, maar helaas geen geld om de gaten die hierin zijn ontstaan te maken. Verkeersregels daar hebben ze hier ook nog nooit van gehoord. Ik vind t geweldig om allemaal mee te maken.

T huis van die ouders is geweldig. Voel me hier al helemaal thuis. Zit nu lekker in t kantoor van die papa op de computer. We zijn druk bezig met het organiseren van de onafhankelijkheidsdag van Madagascar, 26 juni. De vader van Pat organiseert n feest voor de Malagasiërs die op Comores wonen. Verder worden ook de president en de ambassadeurs van alle ambassades op Comores uitgenodigd. Pat en ik hebben vandaag uitnodigingen rondgebracht. Rondom de 26e worden ook allerlei activiteiten georganiseerd voor de Malagasiërs hier. Zoals vandaag n jeu de boules toernooi. N heel gebeuren dus en super leuk om mee te maken.

Nog ff over t huis en t leven hier. We hebben n eigen badkamer, met (alweer) koud stromend water. Als je geluk hebt. Vandaag hebben we n halve dag geen water gehad. De stroom valt af en toe ook gewoon uit en dat kan ook n halve dag duren. Zoals vandaag ook gebeurde. (Welkom op Comores) Gelukkig hebben de ouders van Pat noodstroom, dus we kunnen hier gewoon doorwerken en de ijskast ontdooit niet. N hele belevenis dus, en ik vind t nog steeds super. Denk niet dat de zon hier heel de dag schijnt, vandaag kwam de regen met bakken uit de lucht, das leuk rijden door die gaten in de weg. :) Vanmiddag was t gelukkig droog. Er zijn hier overdag van 7-14u twee dames aanwezig die wassen (met de hand), strijken, afwassen, poetsen, bed opmaken en eigenlijk alles voor je doen. Hier moest ik in t begin erg aan wennen, gelukkig went dit erg snel. :) Vanmorgen om 6u (das vroeg ja) kwam er n masseur en die komt elke ochtend. Ik sta hier uiteraard graag voor op. Voetreflexmassage en de rest van je lichaam, vooral gericht op zenuwuiteinden. Heerlijk, hier hoef ik uiteraard niet aan te wennen.

Zoals jullie lezen heb ik t echt geweldig naar m'n zin. De taal gaat ook steeds beter. En........... Ik ben gewoon zo blij dat ik deze stap genomen heb. Tis hier echt geweldig en iedereen die zich zorgen maakt om mij hoeft dat echt niet meer te doen, ja over 1 ding dan, of ik nog wel terug wil komen. :)

Ik lees elke keer met heel veel plezier jullie reacties en hoe t leven in Nederland verloopt. Ben blij dat ik nu gewoon iedere dag op internet kan, want ik wil graag op de hoogte blijven en mis jullie stiekem toch n beetje.

Lieve allemaal, dit was weer ff n update vanuit t zuiden. Geniet van de zomer daar, want die is vandaag begonnen. Ik ga m'n bedje opzoeken, morgen weer vroeg op, want de masseur komt. ;)

Bisous! (das kus in t Frans)

  • 21 Juni 2007 - 20:25

    Noortje:

    Jeeeeeetje Marieke! Wat gaaaaaaaf! Echt een avontuur, is het niet?! Super om je verhalen te lezen! Wel wat anders dan mijn westerse leventje Down Under!
    Geniet er nog van en hou me op de hoogte.

    Liefs Noor

  • 21 Juni 2007 - 21:08

    Ger :

    hallo luitjes fijn dat je hetnaar je zin heb .Ze ijn bijna klaar met schilderen op de spijlen van het balkon na.Mijn vriend ligt sinds Dinsdag in het ziekenhuis ondervoed en uitgedroogd Ligt nu aan de infuus en sonde voeding we wachten af . groetjes Ger Grietje en Jody

  • 22 Juni 2007 - 01:16

    Linda:

    Wat geweldig om je verhalen te lezen...Dit maak ik allemaal niet mee hoor in Málaga. Super dat je deze stap hebt genomen!! Je kunt beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt, dan van iets wat je niet gedaan hebt. (als je dan al ook spijt krijgt...vast niet).
    Geniet ervan!! Ik denk aan je.

    Liefs

  • 22 Juni 2007 - 08:04

    Peter:

    Hey Marieke,
    Wat geweldig om te lezen, het klinkt echt allemaal zo anders dan hier, echt heel erg leuk.
    Ik vind het echt leuk om het allemaal te lezen.

    Kus, Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Comoros, Moroni

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Terug in Europa

04 September 2007

Super, mega, fantastische verjaardag!!!!!!!

30 Augustus 2007

Terug in Tana

13 Augustus 2007

Malaria-vrij!!!!!!

09 Augustus 2007

Malaria
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1208
Totaal aantal bezoekers 12539

Voorgaande reizen:

13 Juni 2007 - 11 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: