Malaria - Reisverslag uit Moroni, Comoros van Marieke - WaarBenJij.nu Malaria - Reisverslag uit Moroni, Comoros van Marieke - WaarBenJij.nu

Malaria

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Augustus 2007 | Comoros, Moroni

Ondanks alle voorzorgs maatregelen, Lariam, anti-mug op m'n huid en overal in huis, hebben ze me toch te pakken. De malariamug heeft toegeslagen en nu is Marieke ziek. :(

Moe, zo verschrikkelijk moe. En slapen helpt niet. Werd vanmorgen super moe wakker.

Zondagavond had ik wat keelpijn. Maandag ziek, moe, spierpijn, dus ik dacht n griepje ofzo. Dinsdag nog steeds ziek. 's Avonds ging t wat beter, dus ik dacht morgen is t over. Woensdag lekker uit geslapen en Pat had iets lekkers bij de bakker gahaald voor me. Dat viel niet goed, misselijk, en de lunch lustte ik niet. Pat en z'n moeder waren al vanaf maandag bang voor malaria. En vonden t woensdagmiddag toch verstandig als ik ff bloed ging prikken. Das gewoon n vingerprikje, dus dat hebben we maar gedaan. Pat ging 45 min later de uitslag halen en ik belde m op wat de uitslag was. Malaria dus. Ik dacht eerst nog dat ie n grapje maakte, maar toen hij t zo'n 10x herhaald had geloofde ik t toch. Nou moest ik gisteravond m'n Lariam slikken (das 1x per week) dus vanmorgen moesten we nog n x bloed prikken om te kijken of t misschien verminderd of weg was. T was t zelfde gebleven. 40 parasieten. Das n beginnende malaria, dus we zijn er op tijd bij. Nu 3 dagen 2x per dag 4 tabletten slikken en dan is t over. Dus jullie hoeven niet ongerust te zijn ofzo. :)

Alleen onze vliegreis naar Madagascar morgen hebben we verzet. Ben te moe om te reizen. Moeten namelijk ook nog overstappen. Dus we blijven hier nog tot uiterlijk volgende week vrijdag. Op dit moment zit t vliegtuig voor woensdag vol, maar we hopen dat daar nog plaats in vrij komt. Dus nog ff genieten van de zon en lekker uitrusten.

Verder niks te melden eigenlijk, vind t wel weer genoeg voor vandaag.

XX

  • 09 Augustus 2007 - 16:02

    Jose Van Hoof:

    weer snel beter zijn marieke het is daar te mooi om ziek te zijn beterschap van jose

  • 09 Augustus 2007 - 17:48

    Zusje:

    Whahahaha, dat heb jij weer! Weet je nog dat ik vorig jaar toen ik terug kwam uit Gambia ook bloed moest laten prikken, omdat de dokter bang was voor malaria? Maar ik had het lekker niet!!!

    BETERSCHAP!

  • 09 Augustus 2007 - 17:50

    Zusje:

    Wist je dat...
    ...er helemaal geen malariamug bestaat, maar dat dit een gewone mug is die de malaria parasieten bij zich draagt...

  • 09 Augustus 2007 - 19:27

    Dewi:

    Heey lieve meid

    Ik wens je heel veel beterschap!!!

    XX Liefs Dewi

  • 10 Augustus 2007 - 08:41

    Hanneke:

    Hee Marieke
    Da's idd even schrikken, maar gelukkig ben je er vroeg bij. Snel aan de tabletten en hopelijk voel je je snel beter.
    Groetjes Hanneke

  • 10 Augustus 2007 - 09:13

    Inge:

    Heel veel beterschap!!! Rust maar goed uit!

    Morgen danceparade zonder jou, snik...

    Knuf Inge

  • 11 Augustus 2007 - 20:26

    Mama:

    hallo marieke ik heb samen met jose hanff je fotos en alles zitten lezen wij zijn bij hen de groeten van ons allemaal knuffels en snel beter worden kus ook voor patrick .

  • 12 Augustus 2007 - 17:49

    Linda Van Riet:

    Hé Marieke,
    Nou wat een pech zeg, hopelijk doen de medicijnen snel hun werk, zodat je weer kan genieten van dit geweldige avontuur.
    groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Comoros, Moroni

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 September 2007

Terug in Europa

04 September 2007

Super, mega, fantastische verjaardag!!!!!!!

30 Augustus 2007

Terug in Tana

13 Augustus 2007

Malaria-vrij!!!!!!

09 Augustus 2007

Malaria
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1373
Totaal aantal bezoekers 12558

Voorgaande reizen:

13 Juni 2007 - 11 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: